Monday, March 17, 2008

不同地方有不同特色=?BIG5?B?pKOmUKTlpMY=?=

我現在很煩
因為我旁邊有人一直在說臺灣的starbucks怎樣怎樣
跟美國的不一樣 怎樣怎樣
嬤的 我常常聽他一直拿美國跟臺灣來比!!
我每次心理都會想說...this is Taiwan, not USA, so what?!
我其實也常聽到一大堆台灣人說美國怎樣怎樣
什麼東西都一定要跟美國比
有必要這麼崇拜他們嗎 尤其是白人
我很煩這裡的人感覺他們的mind is just full of USA, and they don't know the
other world
而且 你們說這個那個不一樣
那不是應該的嗎.
if you want to enjoy the states culture, then go to the states.
我個人感覺這裡的人什麼都想模仿別人
根本就沒有自己的本色
It's good if you are looking towards others to improve yourself, but
taiwanese is different... they're looking towards others (especially usa) and
just want to be like others, to imitate others.

I can't blame them for having such a mindset, but i'm just so "ga tahan" with
it

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home